ul. Nowosielska 34 lok. 6
Białystok

Umów się przez booksy

Restrykcje powięziowe mogą być przyczyną patologicznych napięć, które poprzez swoje oddziaływanie na struktury ciała, doprowadzają do powstania licznych dysfunkcji.

Nieprawidłowości w strukturze powięzi przyczyniają się do rozwoju: dolegliwości bólowych, zmian zwyrodnieniowych, uwięźnięć nerwów i naczyń oraz wielu innych zaburzeń.

Redukcja napięć oraz uwolnienie ograniczeń mięśniowo-powięziowych, pomaga przywrócić odpowiedni balans układu ruchu, a co za tym idzie optymalne jego funkcjonowanie.

Terapia MFR znajduje zastosowanie w leczeniu wielu jednostek chorobowych, poprzez swoją subtelność i precyzyjność, może być stosowana w różnych stanach ostrych, gdzie inne metody terapeutyczne są przeciwwskazane.

Ze względu na swoją specyfikę sprawdza się zarówno w przypadku dzieci, osób dorosłych oraz pacjentów geriatrycznych.

terapia indywidualna

ROZLUŹNIANIE
MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe (ang. Myofascial release, MFR) to forma terapii tkanek miękkich wywodząca się z osteopatii. Polega na stopniowym rozciąganiu (uwalnianiu) tkanek zgodnie z reakcją ciała pacjenta. Intensywność, kierunek i czas trwania swojej pracy terapeuta podporządkowuje całkowicie odpowiedzi ciała chorego.

Terapia mięśniowo-powięziowa to bardziej filozofia pracy niż zbiór konkretnych technik. Poprzez odpowiedni kontakt manualny terapeuta próbuje pobudzić naturalne samonaprawcze siły pacjenta.