ROZLUŹNIANIE
MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe (ang. Myofascial release, MFR) to forma terapii tkanek miękkich wywodząca się z osteopatii. Polega na stopniowym rozciąganiu (uwalnianiu) tkanek zgodnie z reakcją ciała pacjenta. Intensywność, kierunek i czas trwania swojej pracy terapeuta podporządkowuje całkowicie odpowiedzi ciała chorego.

Terapia mięśniowo-powięziowa to bardziej filozofia pracy niż zbiór konkretnych technik. Poprzez odpowiedni kontakt manualny terapeuta próbuje pobudzić naturalne samonaprawcze siły pacjenta.

terapia indywidualna
60 min

Restrykcje powięziowe mogą być przyczyną patologicznych napięć, które poprzez swoje oddziaływanie na struktury ciała, doprowadzają do powstania licznych dysfunkcji.

Nieprawidłowości w strukturze powięzi przyczyniają się do rozwoju: dolegliwości bólowych, zmian zwyrodnieniowych, uwięźnięć nerwów i naczyń oraz wielu innych zaburzeń.

Redukcja napięć oraz uwolnienie ograniczeń mięśniowo-powięziowych, pomaga przywrócić odpowiedni balans układu ruchu, a co za tym idzie optymalne jego funkcjonowanie.

Terapia MFR znajduje zastosowanie w leczeniu wielu jednostek chorobowych, poprzez swoją subtelność i precyzyjność, może być stosowana w różnych stanach ostrych, gdzie inne metody terapeutyczne są przeciwwskazane.

Ze względu na swoją specyfikę sprawdza się zarówno w przypadku dzieci, osób dorosłych oraz pacjentów geriatrycznych.